fbpx

5 in 1 (micro Royal Jelly, propolis, bee Pollen, madu, dan beeswax) sangat baik bagi tenaga batin/kesuburan lelaki dan juga wanita.

Kajian mendapati Madu Tualang dapat meningkatkan jumlah sperma, pergerakan sperma, dan beberapa hormon kewanitaan (Sarfarz Ahmed, 2013)

Kajian membuktikan madu Tualang dapat meningkatkan memori sel otak (Othman Z, 2015)

Madu Tualang mempunyai manfaat antibiotik semulajadi (Hern Tze Tan, 2009)

Madu Tualang dapat meningkatkan sistem pertahanan tubuh imun (Sarfraz Ahmed, 2017).

Menurut kajian, madu Tualang mempunyai kesan antimikrob, anti-radang, anti-oksidan, anti-mutagenik, antitumor, dan anti-diabetis, sebagai tambahan penyembuhan luka. (Sarfarz Ahmed, 2013)

Lebah Tualang adalah spesis lebah LIAR dan terbesar dunia yang hanya hidup di kawasan hutan hujan Khatulistiwa. Sehingga ke hari ini ia belum mampu diternak di negara asing mana pun.

Lebah Tualang tidak perlu diberi MINUM air gula “sugar feeding” sebagaimana madu ternak lainnya.

Kajian ke atas lebah Tualang mendapati terdapat spesies bakteria baik (probiotik) lactobacilli yang sangat tinggi! Lactobacillus spp (64.15%), diikuti oleh Lactobacillus kunkeei (34.85%). (Aween MM et al. American Journal. 2012)

Lebah Tualang mengambil makanan dari sumber nektar bunga Hutan Tertua Dunia yang kaya dengan 40 000 spesies tumbuhan.

CATATAN PENTING:

1. Diamkan madu di dalam peti ais bawah (chiller) suhu 16-18 darjah selama 24 jam untuk meredakan tekanan akibat goncangan semasa pengeposan.

2. Jika barang yang diterima rosak, jaminan pemulangan dalam masa 48 jam. Kami akan segera ganti yang baru.

3. Kami memberikan jaminan wang dikembalikan 3 kali ganda jika terbukti TIDAK ASLI. (Sila sertakan bukti laporan makmal yang diiktiraf seperti UNIPEQ, SGS, MARDI DLL).